veelgestelde vragen

Alle webshopaankopen die gedaan zijn tussen 8 december 2020 en 28 februari 2021 mochten in de winkels retour worden gebracht tot 16 april 2021. Heb je een aankoop gedaan na 28 februari 2021, dan geldt hiervoor het 45 dagen retourtermijn.

Wil je komen shoppen in een van onze winkels of je pakketje gratis retourneren? Maak dan veilig een winkelafspraak via Prénatal Private Shopping. lees hier meer ›

 

verzenden en retourneren

Door de grote vraag aan bestellingen kunnen de levertijden langer zijn dan dat je van ons gewend bent. Bovenaan elke pagina van onze website en tijdens het afrekenen zie je de actuele levertijd wanneer je een bestelling plaatst. 

Zodra je bestelling verstuurd is, ontvang je een e-mail met een Track & Trace code. Met deze code en de bijbehorende weblink kun je je bestelling eenvoudig volgen. Ben je niet thuis bij de eerste bezorgpoging dan probeert de bezorger je bestelling af te geven bij de buren (alleen met toestemming van de afzender). Lukt dit niet, dan laat de bezorger een kaartje met een ‘niet-thuiscode’ voor je achter. Hierop staat waar je de bestelling kunt ophalen. Deze informatie is ook te vinden via de Track & Trace link of in de PostNL app. Wanneer je bestelling is afgeleverd op een PostNL pickup point dan wordt je bestelling 7 dagen bewaard. Daarna wordt je bestelling terug gestuurd naar Prénatal. Voor bestellingen onder de 39 euro rekenen we 4,95 euro bezorgkosten.

 

Het is momenteel niet mogelijk om zelf te bepalen wanneer je bestelling wordt geleverd. 

Door de grote vraag aan bestellingen kunnen de levertijden langer zijn dan dat je van ons gewend bent. Bovenaan elke pagina van onze website en tijdens het afrekenen zie je de actuele levertijd wanneer je een bestelling plaatst. 

Ja, je kunt onze producten op een ander adres laten afleveren. 

Je ontvangt via de mail van ons een Track & Trace code. Hiermee kun je het pakket volgen. Het kan zijn dat je meerdere mailtjes van ons ontvangt met verschillende Track & Trace codes. Sommige pakketten worden in meerdere delen verstuurd, waardoor je meerdere pakketten ontvangt.

Het kan gebeuren dat je aankoop niet helemaal is wat je ervan had verwacht, of dat de maat niet goed is. Artikelen die je via onze webshop hebt gekocht, kun je daarom retourneren. Je kan tegen betaling via ons postbusnummer retourneren bij een PostNL postkantoor of gratis in de winkel via een Private Shopping afspraak. Wanneer je kiest voor het retourneren van je bestelling via PostNL worden de normale kosten voor verzenden van een pakketje in rekening gebracht. Deze kosten starten vanaf € 7,25 voor een pakket t/m 10 kg bij verzending binnen Nederland.

Vergeet niet om je retourformulier in te vullen en mee te sturen in het pakket, daarmee kunnen we je retour namelijk zo snel mogelijk afhandelen.

Maak je gebruik van het herroepingsrecht, dan heb je hiervoor 45 dagen de tijd vanaf het moment dat je alle producten uit je bestelling hebt ontvangen. Ook wanneer je gebruik maakt van herroepingsrecht worden de normale kosten voor verzenden van een pakketje in rekening gebracht. Je kunt ervoor kiezen ons hiervan vooraf op de hoogte te brengen, waarna je vanaf dat moment nog eens 45 dagen hebt om het betreffende product terug te sturen. Indien je ons niet vooraf op de hoogte brengt, dien je de producten binnen de eerste termijn van 45 dagen aan ons te retourneren. Bij elke levering ontvang je een afleverings- en retourbon. Om gebruik te maken van je herroepingsrecht, is het voldoende om alleen het retourformulier mee te sturen. Je kunt ook het Europese modelformulier voor herroeping invullen en aangeven dat je gebruik wilt maken van het herroepingsrecht. Je bent echter niet verplicht dit formulier te gebruiken, want ook zonder geldt het herroepingsrecht. 

Neem bij het terugbrengen van artikelen altijd het retourformulier van je bestelling mee.

Let er wel op dat de artikelen ongedragen en in originele staat zijn en voorzien van de originele labels en etiketten (voor zover redelijkerwijs mogelijk). Het passen van artikelen is uiteraard toegestaan. Artikelen die vanuit gezondheids- en/of hygiënisch oogpunt verzegeld zijn kunnen niet geretourneerd worden wanneer de verzegelde verpakking is geopend. Producten die hieronder vallen zijn onder andere borstkolven, borstcompressen en badkleding.

Je aankoopbedrag zal zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding naar je worden teruggestort. Indien je jouw gehele bestelling retourneert krijg je ook de eventueel betaalde verzendkosten van de heenzending teruggestort. Terugbetaling vindt plaats via dezelfde betaalmethode als waarmee je de bestelling hebt betaald. Prénatal behoudt wel het recht om met terugbetalen te wachten tot het artikel bij ons retour is gekomen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Daarnaast behoudt Prénatal het recht om wanneer het product beschadigd retour komt, hiervoor kosten in rekening te brengen. 

Artikelen die in onze webshop zijn aangeschaft kunnen via een Prénatal Private Shopping afspraak gratis worden geretourneerd in een van onze winkels. Het omruilen van een webshop artikel in een van onze winkels is helaas niet mogelijk, wel is het mogelijk om via een winkelafspraak je webshop artikel te retourneren, het aankoopbedrag wordt dan naar je rekening teruggestort. Daarna kun je direct iets nieuws kopen in de winkel.

Lees hier meer over Prénatal Private Shopping›

Je kunt je bestelling terugsturen naar:
Prénatal
c/o Geodis Logistics Netherlands
Wittevrouwen 21
1358 CD Almere
Nederland

 

Het kan zijn dat je bestelling in meerdere pakketten wordt bezorgd en verspreid over verschillende dagen. Er is dan sprake van een deellevering, de rest van je bestelling volgt zo snel mogelijk.