veelgestelde vragen

verzenden en retourneren

Door de grote vraag aan bestellingen kunnen de levertijden langer zijn dan dat je van ons gewend bent. Bovenaan elke pagina van onze website en tijdens het afrekenen zie je de actuele levertijd wanneer je een bestelling plaatst. 

Let op: op feestdagen bezorgen wij niet. 

Zodra je bestelling verstuurd is, ontvang je een e-mail met een Track & Trace code. Met deze code en de bijbehorende weblink kun je je bestelling eenvoudig volgen. Ben je niet thuis bij de eerste bezorgpoging dan probeert de bezorger je bestelling af te geven bij de buren (alleen met toestemming van de afzender). Lukt dit niet, dan laat de bezorger een kaartje met een ‘niet-thuiscode’ voor je achter. Hierop staat waar je de bestelling kunt ophalen. Deze informatie is ook te vinden via de Track & Trace link of in de PostNL app. Wanneer je bestelling is afgeleverd op een PostNL pickup point dan wordt je bestelling 7 dagen bewaard. Daarna wordt je bestelling terug gestuurd naar Prénatal. Voor bestellingen onder de 39 euro rekenen we 4,95 euro bezorgkosten.

Niet-thuis voorkeur PostNL
PostNL is bezig met het uitrollen van een nieuwe service; de niet-thuis voorkeur. Je kunt als ontvanger een niet-thuis voorkeur bepalen in je PostNL account. Hier is het mogelijk te kiezen tussen drie verschillende voorkeuren: bij de buren, bij een PostNL-punt in de buurt of op een afgesproken plek rond het huis, zoals schuur, tuin of garage. Je bestelling zal dan op de afgesproken plek geleverd worden indien je niet thuis bent tijdens het bezorgmoment. De nieuwe service is nog niet overal beschikbaar, zodra de service voor jou beschikbaar is kun je dit zien in je PostNL account.

Wil je meer lezen over deze nieuwe service van PostNL, lees dan hier meer ›

 

Het is momenteel niet mogelijk om zelf te bepalen wanneer je bestelling wordt geleverd. 

Door de grote vraag aan bestellingen kunnen de levertijden langer zijn dan dat je van ons gewend bent. Bovenaan elke pagina van onze website en tijdens het afrekenen zie je de actuele levertijd wanneer je een bestelling plaatst. 

Wanneer je hebt aangegeven dat je de bestelling in één van onze filialen wil ophalen dan kan de levertijd oplopen tot 8 werkdagen* afhankelijk van wanneer het filiaal weer bevoorraad wordt. Je krijgt apart bericht wanneer je bestelling in het filiaal ligt. Pas dan kun je de bestelling ophalen.

*De actuele levertijd van het leveren in een van onze winkels zie je tijdens het afrekenen voordat je de bestelling plaatst.

Ja, je kunt onze producten op een ander adres laten afleveren. Het is ook mogelijk om je bestelling op te halen in één van onze filialen. 

Je ontvangt via de mail van ons een Track & Trace code. Hiermee kun je het pakket volgen. Het kan zijn dat je meerdere mailtjes van ons ontvangt met verschillende Track & Trace codes. Sommige pakketten worden in meerdere delen verstuurd, waardoor je meerdere pakketten ontvangt.

Het kan gebeuren dat je aankoop niet helemaal is wat je ervan had verwacht, of dat de maat niet goed is. Artikelen die je via onze webshop hebt gekocht, kun je daarom retourneren. Je kan tegen betaling via ons postbusnummer retourneren bij een PostNL servicepunt of gratis in een van onze winkels. Wanneer je kiest voor het retourneren van je bestelling via PostNL worden de normale kosten voor verzenden van een pakketje in rekening gebracht. Deze kosten starten vanaf € 7,25 voor een pakket t/m 10 kg bij verzending binnen Nederland.

Retourneren via een PostNL servicepunt
Gebruik het meegeleverde retourlabel en plak het over het verzendadres van de originele verpakking van je pakket. Breng je pakket naar een PostNL servicepunt bij jou in de buurt. 
Tip: Bewaar het verzendbewijs. We streven ernaar je retour binnen 14 dagen te verwerken. 

Retourneren via een van onze winkels
Je kunt je artikelen ook gratis retourneren in een van onze winkels. Neem dit retourlabel mee naar de winkel daarmee kunnen we je retour namelijk zo snel mogelijk afhandelen.

Maak je gebruik van het herroepingsrecht, dan heb je hiervoor 45 dagen de tijd vanaf het moment dat je alle producten uit je bestelling hebt ontvangen. Ook wanneer je gebruik maakt van herroepingsrecht worden de normale kosten voor verzenden van een pakketje in rekening gebracht. Je kunt ervoor kiezen ons hiervan vooraf op de hoogte te brengen, waarna je vanaf dat moment nog eens 45 dagen hebt om het betreffende product terug te sturen. Indien je ons niet vooraf op de hoogte brengt, dien je de producten binnen de eerste termijn van 45 dagen aan ons te retourneren. Bij elke levering ontvang je een retourlabel. Om gebruik te maken van je herroepingsrecht, is het voldoende om alleen gebruik te maken van het retourlabel.  Je kunt ook het Europese modelformulier voor herroeping invullen en aangeven dat je gebruik wilt maken van het herroepingsrecht. Je bent echter niet verplicht dit formulier te gebruiken, want ook zonder geldt het herroepingsrecht. 

Let er wel op dat de artikelen ongedragen en in originele staat zijn en voorzien van de originele labels en etiketten (voor zover redelijkerwijs mogelijk). Het passen van artikelen is uiteraard toegestaan om te bepalen of je ze wilt houden. Als je verder gaat dan nodig is voor deze beoordeling, zullen we de waardevermindering die daardoor is ontstaan verrekenen met het terug te storten bedrag. Je bent uiteraard alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Artikelen die vanuit gezondheids- en/of hygiënisch oogpunt verzegeld zijn kunnen niet geretourneerd worden wanneer de verzegelde verpakking is geopend. Producten die hieronder vallen zijn onder andere borstkolven, borstcompressen en badkleding. 

Je aankoopbedrag zal zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding naar je worden teruggestort. Indien je jouw gehele bestelling retourneert krijg je ook de eventueel betaalde verzendkosten van de heenzending teruggestort. Terugbetaling vindt plaats via dezelfde betaalmethode als waarmee je de bestelling hebt betaald. Prénatal behoudt wel het recht om met terugbetalen te wachten tot het artikel bij ons retour is gekomen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Daarnaast behoudt Prénatal het recht om wanneer het product beschadigd retour komt, hiervoor kosten in rekening te brengen. 

Artikelen die in onze webshop zijn aangeschaft kunnen in gratis worden geretourneerd in een van onze winkels. Het omruilen van een webshop artikel in een van onze winkels is helaas niet mogelijk, wel is het mogelijk om je webshop artikel te retourneren in de winkel, het aankoopbedrag wordt dan naar je rekening teruggestort. Daarna kun je direct iets nieuws kopen in de winkel.

 

Je kunt je bestelling terugsturen naar:
Prénatal
c/o Geodis Logistics Netherlands
Wittevrouwen 21
1358 CD Almere
Nederland

 

Het kan zijn dat je bestelling in meerdere pakketten wordt bezorgd en verspreid over verschillende dagen. Er is dan sprake van een deellevering, de rest van je bestelling volgt zo snel mogelijk.