veelgestelde vragen

verzenden en retourneren

Door de grote vraag aan bestellingen kunnen de levertijden langer zijn dan dat je van ons gewend bent. Bovenaan elke pagina van onze website en tijdens het afrekenen zie je de actuele levertijd wanneer je een bestelling plaatst. 

Let op: op feestdagen bezorgen wij niet. 

Zodra je bestelling verstuurd is, ontvang je een e-mail met een Track & Trace code. Met deze code en de bijbehorende weblink kun je je bestelling eenvoudig volgen. Ben je niet thuis bij de eerste bezorgpoging dan probeert de bezorger je bestelling af te geven bij de buren (alleen met toestemming van de afzender). Lukt dit niet, dan laat de bezorger een kaartje met een ‘niet-thuiscode’ voor je achter. Hierop staat waar je de bestelling kunt ophalen. Deze informatie is ook te vinden via de Track & Trace link of in de PostNL app. Wanneer je bestelling is afgeleverd op een PostNL pickup point dan wordt je bestelling 7 dagen bewaard. Daarna wordt je bestelling terug gestuurd naar Prénatal. Voor bestellingen onder de 45 euro rekenen we 4,95 euro bezorgkosten.

Niet-thuis voorkeur PostNL
PostNL is bezig met het uitrollen van een nieuwe service; de niet-thuis voorkeur. Je kunt als ontvanger een niet-thuis voorkeur bepalen in je PostNL account. Hier is het mogelijk te kiezen tussen drie verschillende voorkeuren: bij de buren, bij een PostNL-punt in de buurt of op een afgesproken plek rond het huis, zoals schuur, tuin of garage. Je bestelling zal dan op de afgesproken plek geleverd worden indien je niet thuis bent tijdens het bezorgmoment. De nieuwe service is nog niet overal beschikbaar, zodra de service voor jou beschikbaar is kun je dit zien in je PostNL account.

Wil je meer lezen over deze nieuwe service van PostNL, lees dan hier meer ›

 

Het is momenteel niet mogelijk om zelf te bepalen wanneer je bestelling wordt geleverd. 

Door de grote vraag aan bestellingen kunnen de levertijden langer zijn dan dat je van ons gewend bent. Bovenaan elke pagina van onze website en tijdens het afrekenen zie je de actuele levertijd wanneer je een bestelling plaatst. 

Wanneer je hebt aangegeven dat je de bestelling in één van onze filialen wil ophalen dan kan de levertijd oplopen tot 8 werkdagen* afhankelijk van wanneer het filiaal weer bevoorraad wordt. Je krijgt apart bericht wanneer je bestelling in het filiaal ligt. Pas dan kun je de bestelling ophalen.

*De actuele levertijd van het leveren in een van onze winkels zie je tijdens het afrekenen voordat je de bestelling plaatst.

Ja, je kunt onze producten op een ander adres laten afleveren. Het is ook mogelijk om je bestelling op te halen in één van onze filialen. 

Je ontvangt via de mail van ons een Track & Trace code. Hiermee kun je het pakket volgen. Het kan zijn dat je meerdere mailtjes van ons ontvangt met verschillende Track & Trace codes. Sommige pakketten worden in meerdere delen verstuurd, waardoor je meerdere pakketten ontvangt.

Het kan natuurlijk gebeuren dat je aankoop niet helemaal is wat je ervan had verwacht, óf dat de maat niet goed is. We zijn ons er bij Prénatal van bewust dat de vele webretouren zorgen voor een flinke belasting op het milieu. Het vervoer en de verwerking zijn namelijk niet gratis en dus belastend voor het milieu vanwege energieverbruik en uitstoot. Ook zijn veel webretouren niet meer verkoopbaar: deze producten zorgen dus voor verspilling. Omdat wij ons er hard voor maken om de wereld beter achter te laten voor de volgende generatie, willen we hier bewustwording voor creëren.

Wil je tóch je bestelling of een deel van je bestelling retourneren, dan hebben we deze 2 mogelijkheden:
Let op: je artikel retourneren kan alleen als het artikel compleet is en (voor zover mogelijk) in de originele verpakking zit. Pak het artikel daarom niet verder uit / gebruik het niet meer dan nodig is, om goed te kunnen beoordelen of je het wilt houden.

Retourneren via een van onze winkels
Je kunt je artikelen gratis retourneren in een van onze winkels, dit heeft onze voorkeur. Neem het retourlabel mee naar de winkel daarmee kunnen we je retour namelijk zo snel mogelijk afhandelen.

Retourneren via een PostNL servicepunt
Je kunt je artikelen ook snel en gemakkelijk retourneren naar ons Antwoordnummer via een PostNL servicepunt. Volg deze 4 simpele stappen en wij doen er alles aan om je retour binnen 14 dagen (na ontvangst) te behandelen en af te ronden.

  • 1. Plak het meegeleverde retourlabel over het verzendadres op je pakket
  • 2. Zorg dat de doos goed dicht zit
  • 3. Breng je pakket naar een PostNL Servicepunt bij jou in de buurt
  • 4. Je ontvang een verzendbewijs van PostNL, bewaar deze goed totdat je retour is afgehandeld

Indien het retourlabel niet bij je bestelling zit, schrijf dan onderstaand adres op een papiertje en plak deze over het verzendadres. Daarnaast hebben we ook je ordernummer nodig (deze staat in je bevestigingsmail), schrijf dit op een ander papiertje en doe deze in het pakket bij de artikelen.

Prénatal
Antwoordnummer 3001
1300 VH Almere
Nederland

Vanuit het buitenland kun je je retourzending adresseren aan:
Prénatal
Wittevrouwen 21
1358 CD Almere
Nederland

 

Moet ik betalen voor retourneren via PostNL?

De kosten voor het retourneren via PostNL zijn 4,95. Echter hoef je deze niet vooraf bij het verzenden te betalen, doordat je gebruik maakt van het door ons meegeleverde retourlabel. De kosten voor het retourneren á 4,95 worden verrekend bij de terugbetaling van je retour*.

*Rekenvoorbeeld: je retourneert producten ter waarde van €42,00 naar ons Antwoordnummer. Er zal €42,00 - €4,95 = €37,05 naar je worden teruggestort.

Opmerking: vanuit Duitsland of België kan je via een DPD servicepunt retourneren en dien je wel vooraf de verzendkosten te betalen. Er zullen achteraf geen kosten in rekening gebracht worden voor de retour.

 

Wanneer wordt mijn retour in behandeling genomen?

Je aankoopbedrag zal zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding naar je worden teruggestort. Indien je jouw gehele bestelling retourneert krijg je ook de eventueel betaalde verzendkosten van de heenzending teruggestort.

Terugbetaling vindt plaats via dezelfde betaalmethode als waarmee je de bestelling hebt betaald. Prénatal behoudt wel het recht om met terugbetalen te wachten tot het artikel bij ons retour is gekomen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Daarnaast behoudt Prénatal het recht om wanneer het product beschadigd retour komt, hiervoor kosten in rekening te brengen.

 

Hoe kan ik één of meerdere artikelen ruilen?

Artikelen die in onze webshop zijn aangeschaft kunnen gratis worden geretourneerd in één van onze winkels. Het omruilen van een webshop artikel in een van onze winkels is helaas niet mogelijk, wel is het mogelijk om je webshop artikel te retourneren in de winkel, het aankoopbedrag wordt dan naar je rekening teruggestort. Daarna kun je direct iets nieuws kopen in de winkel.

 

Herroepingsrecht

 

Maak je gebruik van het herroepingsrecht, dan heb je hiervoor 45 dagen de tijd vanaf het moment dat je alle producten uit je bestelling hebt ontvangen. Ook wanneer je gebruik maakt van herroepingsrecht worden de normale kosten voor verzenden van een pakketje in rekening gebracht. Je kunt ervoor kiezen ons hiervan vooraf op de hoogte te brengen, waarna je vanaf dat moment nog eens 45 dagen hebt om het betreffende product terug te sturen. Indien je ons niet vooraf op de hoogte brengt, dien je de producten binnen de eerste termijn van 45 dagen aan ons te retourneren. Bij elke levering ontvang je een retourlabel. Om gebruik te maken van je herroepingsrecht, is het voldoende om alleen gebruik te maken van het retourlabel.  Je kunt ook het Europese modelformulier voor herroeping invullen en aangeven dat je gebruik wilt maken van het herroepingsrecht. Je bent echter niet verplicht dit formulier te gebruiken, want ook zonder geldt het herroepingsrecht. 

Let er wel op dat de artikelen ongedragen en in originele staat zijn en voorzien van de originele labels en etiketten (voor zover redelijkerwijs mogelijk). Het passen van artikelen is uiteraard toegestaan om te bepalen of je ze wilt houden. Als je verder gaat dan nodig is voor deze beoordeling, zullen we de waardevermindering die daardoor is ontstaan verrekenen met het terug te storten bedrag. Je bent uiteraard alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Artikelen die vanuit gezondheids- en/of hygiënisch oogpunt verzegeld zijn kunnen niet geretourneerd worden wanneer de verzegelde verpakking na de levering is geopend. Producten die hieronder vallen zijn onder andere borstkolven, borstcompressen en badkleding. 

 

We zijn ons er bij Prénatal van bewust dat de vele webretouren zorgen voor een flinke belasting op het milieu. Het vervoer en de verwerking zijn namelijk niet gratis en dus belastend voor het milieu vanwege energieverbruik en uitstoot. Ook zijn veel webretouren niet meer verkoopbaar: deze producten zorgen dus voor verspilling. Omdat wij ons er hard voor maken om de wereld beter achter te laten voor de volgende generatie, willen we hier bewustwording voor creëren. Wil je het product ècht retourneren door het naar ons terug te sturen via de post? Gebruik dan het antwoordnummer maar houd rekening met de kosten van €4,95. Het retourneren via onze winkels blijft uiteraard nog steeds gratis.

 

Het kan zijn dat je bestelling in meerdere pakketten wordt bezorgd en verspreid over verschillende dagen. Er is dan sprake van een deellevering, de rest van je bestelling volgt zo snel mogelijk.

Wanneer je na 7 dagen nog steeds niet de juiste artikelen hebt ontvangen neem dan contact met ons op, je kan dit doen via ons contactformulier je kunt ons ook telefonisch bereiken op maandag t/m vrijdag van 9:00 – 18:00 uur en zaterdag van 9:30 - 18:00 uur op telefoonnummer 088-3320040 (de gebruikelijke belkosten worden in rekening gebracht). Vermeld dan wel je ordernummer zodat we je zo snel mogelijk van dienst kunnen zijn. Controleer altijd bij binnenkomst of je bestelling compleet is, een ontbrekend artikel moet gemeld worden binnen 45 dagen na ontvangst.