veelgestelde vragen
veelgestelde vragen én antwoorden
Heb je een vraag?
Selecteer via het menu of via de knoppen hieronder een onderwerp voor onze antwoorden op veelgestelde vragen.
Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact met onze klantenservice op.
het meest gevraagd
Hoe kan ik één of meerdere producten retourneren?
Het kan natuurlijk gebeuren dat je aankoop niet helemaal is wat je ervan had verwacht, of dat de maat niet goed is. Je kunt jouw product(en) binnen 45 dagen na ontvangst terugsturen op twee manieren:
- Je kunt je bestelling gratis terugbrengen in een van onze winkels. Wij stimuleren dit omdat dit het minst belastend is voor het milieu. Meld je retour vooraf in onze retourportaal aan en neem de retourcode die je via mail ontvangt mee naar de winkel.
- Is het niet mogelijk om je bestelling te retourneren in een van onze winkels? Stuur dan de bestelling naar ons retour via een PostNL servicepunt. Hiervoor worden wel €4,95 retourkosten ingehouden op het terug te storten bedrag. Retourneren via een PostNL servicepunt kan in een aantal simpele stappen:
- Verpak de producten in de originele verpakking of doos en zorg dat deze goed dicht zit. Laat de kaartjes/labels aan het product zitten en hygiënestrips in badkleding zitten.
- Meld je retour vooraf in onze retourportaal aan en neem het retourlabel dat je via mail ontvangt mee naar het PostNL servicepunt.
- Breng je pakket naar een PostNL servicepunt bij jou in de buurt.
- Je ontvangt een retourbevestiging van PostNL.
- Bewaar het verzendbewijs totdat je zeker weet dat wij jouw pakket retour hebben ontvangen.
Wanneer wordt mijn retour terugbetaald?
online bestelling
Zodra wij jouw webshop bestelling retour hebben ontvangen wordt het bestelbedrag automatisch binnen 14 dagen teruggestort. Terugbetaling vindt plaats via dezelfde betaalmethode als waarmee je jouw bestelling hebt betaald. Indien je met een Prénatal Giftcard hebt betaald ontvang je een digitale giftcard met het bedrag van je retour als tegoed.
winkel bestelling
Zodra we je retourzending in de winkel verwerkt hebben, ontvang je het geld binnen 3 werkdagen op je rekening. Indien je met een Prénatal Giftcard hebt betaald ontvang je een digitale giftcard met het bedrag van je retour als tegoed.
Op welke manier kan ik betalen?
Op de Prénatal website zijn alle getoonde prijzen inclusief BTW. In onze webshop kun je op verschillende manieren veilig betalen: Via iDeal, met een Prénatal cadeaukaart, PayPal, American Express of met een Visa of MasterCard. Ook is het mogelijk om achteraf te betalen met Klarna. Wanneer je de bestelling betaald via een creditcard, is dit een uitgestelde betaling. Dit betekent dat het bedrag pas van je creditcard wordt afgeschreven wanneer de bestelling daadwerkelijk ontvangen is.
Bij ons betaal je binnen een beveiligde omgeving. Je herkent deze omgeving aan het gele slotje onder aan de webpagina. Wij vinden jou als klant erg belangrijk, daarom kun je er zeker van zijn dat we je gegevens volledig vertrouwelijk behandelen.
Ik heb een vraag of een klacht. Waar kan ik terecht?
Bij onze Klantenservice kun je terecht met al je vragen en ook als je een klacht hebt kun je die bij ons neerleggen. Je kunt daarnaast ook altijd kijken bij onze veelgestelde vragen of je antwoord hier misschien tussen staat. Je kunt je vraag, opmerking of klacht mailen via het contactformulier. Onder normale omstandigheden wordt je vraag binnen 3 werkdagen beantwoord, in andere omstandigheden reageren we binnen maximaal 14 dagen.
Je kunt ons ook telefonisch bereiken op maandag t/m vrijdag van 9:00 – 17:00 uur en zaterdag van 10:00 - 16:00 uur op telefoonnummer 088-3320040 (de gebruikelijke belkosten worden in rekening gebracht).
Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht door Prénatal? Dan kun je dit voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kun je jou klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (www.ec.europa.eu/consumers/odr/)