bezorgmomenten en verzending

  • Wat zijn de kosten om een bestelling thuis te laten bezorgen?

    Voor bestellingen onder de 45 euro rekenen we 4,95 euro bezorgkosten.
  • Wanneer leveren jullie mijn bestelling?

    Door de grote vraag aan bestellingen kunnen de levertijden langer zijn dan dat je van ons gewend bent.

    De levertermijn kan verschillen. Bovenaan elke pagina van onze website en tijdens het afrekenen zie je de actuele levertijd wanneer je een bestelling plaatst. 

    Heb je een product gekocht van één van onze verkooppartners? De verkooppartner neem telefonisch of per e-mail contact met je op om een bezorgafspraak te maken.

    Let op: op feestdagen bezorgen wij niet.

    Zodra je bestelling verstuurd is, ontvang je een e-mail met een Track & Trace code. Met deze code en de bijbehorende weblink kun je je bestelling eenvoudig volgen. Ben je niet thuis bij de eerste bezorgpoging dan probeert de bezorger je bestelling af te geven bij de buren (alleen met toestemming van de afzender). Lukt dit niet, dan laat de bezorger een kaartje met een ‘niet-thuiscode’ voor je achter. Hierop staat waar je de bestelling kunt ophalen. Deze informatie is ook te vinden via de Track & Trace link of in de PostNL app. Wanneer je bestelling is afgeleverd op een PostNL pickup point dan wordt je bestelling 7 dagen bewaard. Daarna wordt je bestelling terug gestuurd naar Prénatal. 

    Niet-thuis voorkeur PostNL
    PostNL is bezig met het uitrollen van een nieuwe service; de niet-thuis voorkeur. Je kunt als ontvanger een niet-thuis voorkeur bepalen in je PostNL account. Hier is het mogelijk te kiezen tussen drie verschillende voorkeuren: bij de buren, bij een PostNL-punt in de buurt of op een afgesproken plek rond het huis, zoals schuur, tuin of garage. Je bestelling zal dan op de afgesproken plek geleverd worden indien je niet thuis bent tijdens het bezorgmoment. De nieuwe service is nog niet overal beschikbaar, zodra de service voor jou beschikbaar is kun je dit zien in je PostNL account.

    Wil je meer lezen over deze nieuwe service van PostNL, lees dan hier meer ›

    Via onze verkooppartners
    Heb je een product gekocht van één van onze verkooppartners? De verkooppartner neemt contact met je op voor afspraken rondom de levertijd.

  • Kan ik zelf bepalen wanneer mijn bestelling bezorgd wordt?

    Het is momenteel niet mogelijk om zelf te bepalen wanneer je bestelling wordt geleverd. Bovenaan elke pagina van onze website en tijdens het afrekenen zie je de actuele levertijd wanneer je een bestelling plaatst.

  • Wanneer kan ik mijn bestelling ophalen in de winkel?

    Wanneer je hebt aangegeven dat je de bestelling in één van onze filialen wil ophalen dan kan de levertijd oplopen tot 8 werkdagen* afhankelijk van wanneer het filiaal weer bevoorraad wordt. Je krijgt apart bericht wanneer je bestelling in het filiaal ligt. Pas dan kun je de bestelling ophalen.

    *De actuele levertijd van het leveren in een van onze winkels zie je tijdens het afrekenen voordat je de bestelling plaatst.

  • Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

    Ja, je kunt onze producten op een ander adres laten afleveren. Het is ook mogelijk om je bestelling op te halen in één van onze filialen. 

  • Kan ik mijn pakket volgen met Track & Trace code?

    Je ontvangt via de mail van ons een Track & Trace code. Hiermee kun je het pakket volgen. Het kan zijn dat je meerdere mailtjes van ons ontvangt met verschillende Track & Trace codes. Sommige pakketten worden in meerdere delen verstuurd, waardoor je meerdere pakketten ontvangt.

  • Ik mis een deel van mijn bestelling, wat nu?

    Het kan zijn dat je bestelling in meerdere pakketten wordt bezorgd en verspreid over verschillende dagen. Er is dan sprake van een deellevering, de rest van je bestelling volgt zo snel mogelijk.

    Wanneer je na 7 dagen nog steeds niet de juiste artikelen hebt ontvangen neem dan contact met ons op, je kan dit doen via ons contactformulier je kunt ons ook telefonisch bereiken op maandag t/m vrijdag van 9:00 – 18:00 uur en zaterdag van 9:30 - 18:00 uur op telefoonnummer 088-3320040 (de gebruikelijke belkosten worden in rekening gebracht). Vermeld dan wel je ordernummer zodat we je zo snel mogelijk van dienst kunnen zijn.

    Controleer altijd bij binnenkomst of je bestelling compleet is, een ontbrekend artikel moet gemeld worden binnen 45 dagen na ontvangst.

  • Hoe meld ik een probleem met mijn bezorging? 

    PostNL streeft ernaar om jouw bestelling op de afgegeven leverdatum en tijdstip te bezorgen. Soms kan het voorkomen dat er van de leverdatum wordt afgeweken. Op het moment dat je bestelling wordt verzonden, ontvang je per e-mail een verzendbevestiging met een PostNL Track & Trace code. Hiermee kun je jouw bestelling eenvoudig volgen. Als je niet thuis bent wanneer jouw bestelling wordt bezorgd, dan ontvang je een e-mailbericht met de ophaallocatie van jouw pakket. Deze informatie is tevens te vinden via de Track & Trace link van jouw bestelling.  


    Geeft de Track & Trace link aan dat jouw bestelling of deellevering is bezorgd maar heb je geen pakket ontvangen? Het kan altijd gebeuren dat er iets misgaat tijdens de bezorging van jouw bestelling. Wij begrijpen dat dit heel vervelend is. Meld een probleem met jouw bestelling zo snel mogelijk bij onze klantenservice. Wij starten dan direct een onderzoek naar jouw pakket. 

  • Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren? 

    Het is helaas niet mogelijk om een online bestelling die al geplaatst is te wijzigen. Om jouw bestelling zo snel mogelijk te leveren wordt de order direct doorgezet voor verzending. Je kunt de bestelling kosteloos retourneren in een van onze winkels bij jou in de buurt. Vergeet niet je retour eerst aan te melden in onze retourportaal, anders kan jouw retour niet verwerkt worden in onze winkel.

    Heb je ervoor gekozen om jouw bestelling af te halen in een winkel? Vergeet dan niet om je bestelling binnen 7 dagen op te halen bij de desbetreffende winkel. Na 7 dagen wordt jouw bestelling naar ons teruggestuurd en worden er retourkosten van 4,95 euro in rekening gebracht. Je kunt een verkeerde bestelling direct en zonder kosten in de winkel retourneren.

  • Hoe kan ik een klacht indienen over mijn bestelling? 

    Wij vinden het ontzettend vervelend als jouw product of onze dienstverlening niet voldoet aan jouw verwachtingen. Wij lossen de klacht graag op dus neem gerust contact op met onze klantenservice. 

  • Wat als ik meerdere keren geen pakket heb ontvangen? 

    Indien je twee keer binnen één jaar een bestelling niet hebt ontvangen, terwijl PostNL aangeeft dat het pakket wel is geleverd, voeren wij een uitgebreid onderzoek uit. Wij adviseren je om jouw bestellingen dan op te halen in de winkel, of te laten afleveren bij een PostNL servicepunt. Zo ben je er zeker van dat jouw bestelling op de juiste manier wordt bezorgd. Mochten wij na meerdere niet-bezorgde bestellingen vermoedens hebben van misstanden bij PostNL of fraude, dan kunnen wij het bezorgadres uitsluiten van bezorging.