retourneren
Wil je een artikel retourneren? Geen probleem! Volg eenvoudig de stappen via onze retourportaal. Vul je gegevens in en ontvang een verzendlabel. Zodra we je retour hebben ontvangen, verwerken we het zo snel mogelijk.
Het kan natuurlijk gebeuren dat je aankoop niet helemaal is wat je ervan had verwacht, of dat de maat niet goed is. Je kunt jouw product(en) binnen 45 dagen na ontvangst terugsturen of gratis retourneren in één van onze winkels, bekijk hieronder welke manier voor jouw bestelling van toepassing is.
Let op! Voordat je je online bestelling kunt retourneren, bezoek je onze retourportaal en zoek je jouw bestelling daarin op. Vink de artikelen aan die je wenst te retourneren, geef de retourreden op per artikel en selecteer het aantal dat je wenst te retourneren.
online bestelling ruilen of retourneren
Betaal ik retourkosten?
Je betaalt enkel retourkosten wanneer je jouw bestelling via een PostNL servicepunt aan ons terugstuurt. De retourkosten hiervoor bedragen binnen Nederland €4,95 en deze worden verrekend met het terug te storten bedrag. Je kunt jouw bestelling altijd kosteloos retourneren bij een van onze winkels bij jou in de buurt. Vind hier de dichtstbijzijnde winkel.
Vanuit Duitsland of België kan je via een DPD servicepunt retourneren en dien je wel vooraf de verzendkosten te betalen. Er zullen achteraf geen kosten in rekening gebracht worden voor de retour.
Hoe kan ik één of meerdere producten retourneren?
Het kan natuurlijk gebeuren dat je aankoop niet helemaal is wat je ervan had verwacht, of dat de maat niet goed is. Je kunt jouw product(en) binnen 45 dagen na ontvangst terugsturen op twee manieren:
- Je kunt je bestelling gratis terugbrengen in een van onze winkels. Wij stimuleren dit omdat dit het minst belastend is voor het milieu. Meld je retour vooraf in onze retourportaal aan en neem de retourcode die je via mail ontvangt mee naar de winkel.
- Is het niet mogelijk om je bestelling te retourneren in een van onze winkels? Stuur dan de bestelling naar ons retour via een PostNL servicepunt. Hiervoor worden wel €4,95 retourkosten ingehouden op het terug te storten bedrag. Retourneren via een PostNL servicepunt kan in een aantal simpele stappen:
- Verpak de producten in de originele verpakking of doos en zorg dat deze goed dicht zit. Laat de kaartjes/labels aan het product zitten en hygiënestrips in badkleding zitten. Let op: het is niet mogelijk om losse bestellingen gecombineerd te retourneren.
- Meld je retour vooraf in onze retourportaal aan en neem het retourlabel dat je via mail ontvangt mee naar het PostNL servicepunt.
- Breng je pakket naar een PostNL servicepunt bij jou in de buurt.
- Je ontvangt een retourbevestiging van PostNL.
- Bewaar het verzendbewijs totdat je zeker weet dat wij jouw pakket retour hebben ontvangen.
Retourvoorwaarden online aankoop
- Je kunt het product binnen het zichttermijn van 45 dagen na ontvangst van je aankoop terugbrengen naar de winkel of met PostNL retourneren naar de webshop.
- Direct ruilen in de winkel is niet mogelijk. Je kunt wel jouw product(en) terugbrengen in een winkel en een nieuwe aankoop doen.
- Retourneren kan alleen als het product compleet is en (voor zover mogelijk) in de originele verpakking zit. Laat de kaartjes/labels aan het product zitten.
- In het geval van een hygiëne product (borstkolf) dient de verzegeling van de doos niet verbroken te zijn. Producten waarvan de verzegeling is verbroken worden niet retour genomen, deze kunnen wij niet meer verkopen.
- Vouchers, cadeaukaarten of tegoedbonnen kunnen niet ingewisseld worden voor geld.
- Een beschadigd product dient zo snel mogelijk gemeld te worden bij onze klantenservice.
- Als je de hele bestelling terugstuurt, storten we ook de door jou betaalde bezorgkosten terug. Het maakt niet uit of je de bestelling terugbrengt naar de winkel of terugstuurt per post. De eventuele kosten voor het terugsturen (retourkosten) kunnen ingehouden worden op je aankoopbedrag.
- Indien verpakkingen zichtbaar zijn geopend of beschadigd, dan brengen wij hiervoor kosten in rekening. Het product kunnen wij immers niet meer verkopen.
- Op het ruilen en retourneren van online bestellingen zijn de Algemene Voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie van toepassing.
- Modelformulier voor herroeping
Wanneer wordt mijn retour terugbetaald?
Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je aangetoond hebt deze te hebben opgestuurd. Terugbetaling vindt plaats via dezelfde betaalmethode als waarmee je jouw bestelling hebt betaald. Indien je met een Prénatal Giftcard hebt betaald ontvang je een nieuwe digitale giftcard met het bedrag van je retour als tegoed.
Krijg ik na retourneren mijn volledige aankoopbedrag terug?
Ja, je krijgt het aankoopbedrag van je geretourneerde product(en) terug als je voldoet aan de retourvoorwaarden. Om je volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product(en) in de originele staat, onbeschadigd en ongebruikt te retourneren. Op deze manier kunnen wij iemand anders blij maken met dit product. Pak het product niet verder uit, of gebruik het niet meer dan nodig is, om te beoordelen of het aan je verwachtingen voldoet. Indien wij een product retour ontvangen wat niet aan deze voorwaarden voldoet, dan kunnen wij waardevermindering in rekening brengen en wordt dit ingehouden van je aankoopbedrag.
Wat als mijn product defect of beschadigd is geleverd?
Als je iets koopt bij Prénatal, mag je ervan uitgaan dat het in goede staat is en blijft werken binnen de verwachte levensduur van het product bij normaal gebruik.
Is een product niet goed, of heb je een ander product ontvangen dan besteld, laat dit dan zo snel mogelijk weten aan de klantenservice. Wij doen er alles aan om een oplossing te vinden. Controleer je bestelling zo snel mogelijk na ontvangst, ook als je het product niet direct gaat gebruiken. Meld een probleem met het product zo snel mogelijk bij onze klantenservice. Maak foto’s van het defecte of beschadigde artikel zodat wij je zo snel en goed mogelijk kunnen helpen. Je kunt ook je defecte of beschadigde artikel naar een Prénatal-winkel brengen. Neem dan wel je (digitale) factuur mee. Ging het product stuk na de zichttermijn van 45 dagen? Bekijk dan onze garantievoorwaarden.
Hoe moet ik mijn product(en) verpakken om terug te sturen?
Verpak het product in de originele verpakking of doos en zorg dat deze goed dicht zit. Zo is de kans op beschadigingen zo klein mogelijk. Heb je de originele verpakking per ongeluk weggegooid of is deze beschadigd bij het uitpakken? Kies dan een andere stevige doos of verpakking die goed afsluit. Indien je het product retour brengt in de winkel dan is de originele verpakking voldoende. Wij kunnen op basis van de staat van het product eventueel waardevermindering in rekening brengen, dus bewaar de originele verpakking altijd goed.
Let op: het is niet mogelijk om losse bestellingen gecombineerd te retourneren.
Kan ik meerdere bestellingen in één keer retourneren?
Om ervoor te zorgen dat wij jouw retouren snel en correct kunnen verwerken, is het belangrijk dat elke bestelling afzonderlijk wordt geretourneerd. Het is helaas niet mogelijk om meerdere bestellingen in één doos te retourneren. Wij vragen je daarom vriendelijk om per bestelling een apart retourproces te volgen en het bijbehorende retourlabel te gebruiken.
Krijg ik mijn bezorgkosten terugbetaald?
Als je de gehele bestelling bij ons in de winkel terugbrengt of naar ons retour stuurt, dan storten we ook de door jou betaalde bezorgkosten terug. De eventuele kosten voor het terugsturen (retourkosten) kunnen wel ingehouden worden op je aankoopbedrag.
Hoe meld ik een probleem met mijn bezorging?
PostNL streeft ernaar om jouw bestelling op de afgegeven leverdatum en tijdstip te bezorgen. Soms kan het voorkomen dat er van de leverdatum wordt afgeweken. Op het moment dat je bestelling wordt verzonden, ontvang je per e-mail een verzendbevestiging met een PostNL Track & Trace code. Hiermee kun je jouw bestelling eenvoudig volgen. Als je niet thuis bent wanneer jouw bestelling wordt bezorgd, dan ontvang je een e-mailbericht met de ophaallocatie van jouw pakket. Deze informatie is tevens te vinden via de Track & Trace link van jouw bestelling.
Geeft de Track & Trace link aan dat jouw bestelling of deellevering is bezorgd maar heb je geen pakket ontvangen? Het kan altijd gebeuren dat er iets misgaat tijdens de bezorging van jouw bestelling. Wij begrijpen dat dit heel vervelend is. Meld een probleem met jouw bestelling zo snel mogelijk bij onze klantenservice. Wij starten dan direct een onderzoek naar jouw pakket.Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?
Het is helaas niet mogelijk om een online bestelling die al geplaatst is te wijzigen. Om jouw bestelling zo snel mogelijk te leveren wordt de order direct doorgezet voor verzending. Je kunt de bestelling kosteloos retourneren in een van onze winkels bij jou in de buurt. Vergeet niet je retour eerst aan te melden in onze retourportaal, anders kan jouw retour niet verwerkt worden in onze winkel.
Heb je ervoor gekozen om jouw bestelling af te halen in een winkel? Vergeet dan niet om je bestelling binnen 7 dagen op te halen bij de desbetreffende winkel. Na 7 dagen wordt jouw bestelling naar ons teruggestuurd en worden er retourkosten van €4,95 in rekening gebracht. Je kunt een verkeerde bestelling direct en zonder kosten in de winkel retourneren.
Wat als mijn artikel goedkoper is geworden?
Het kan zijn dat een artikel in de aanbieding komt net nadat jij het besteld hebt. Neem in dat geval contact met op met onze klantenservice. We kijken dan of we de korting voor je kunnen verrekenen.
Is je bestelling meer dan 14 dagen geleden geplaatst, dan is het helaas niet meer mogelijk om de korting te verrekenen.
Hoe kan ik een klacht indienen over mijn bestelling?
Wij vinden het ontzettend vervelend als jouw product of onze dienstverlening niet voldoet aan jouw verwachtingen. Wij lossen de klacht graag op dus neem gerust contact op met onze klantenservice.
Wat als ik meerdere keren geen pakket heb ontvangen?
Indien je twee keer binnen één jaar een bestelling niet hebt ontvangen, terwijl PostNL aangeeft dat het pakket wel is geleverd, voeren wij een uitgebreid onderzoek uit. Wij adviseren je om jouw bestellingen dan op te halen in de winkel, of te laten afleveren bij een PostNL servicepunt. Zo ben je er zeker van dat jouw bestelling op de juiste manier wordt bezorgd. Mochten wij na meerdere niet-bezorgde bestellingen vermoedens hebben van misstanden bij PostNL of fraude, dan kunnen wij het bezorgadres uitsluiten van bezorging.
winkelaankoop ruilen of retourneren
Retourvoorwaarden winkelaankoop
Het kan natuurlijk gebeuren dat je aankoop niet helemaal is wat je ervan had verwacht, of dat de maat niet goed is. Bij Prénatal kun je producten tot 45 dagen na aankoop gratis ruilen of terugbrengen in één van onze winkels.
- Ruilen of terugbrengen is niet mogelijk zonder kassabon, dit is je aankoopbewijs.
- Ruilen of terugbrengen kan alleen als het product compleet is en (voor zover mogelijk) in de originele verpakking zit. Laat de kaartjes/labels aan het product zitten en hygiënestrips in badkleding zitten.
- Producten waarvan de verzegeling is verbroken kunnen niet teruggenomen worden; deze kunnen wij niet meer verkopen.
- Vouchers, cadeaukaarten of tegoedbonnen kunnen niet ingewisseld worden voor geld.
Wanneer wordt mijn retour terugbetaald?
Zodra we je retourzending in de winkel verwerkt hebben, ontvang je het geld binnen 3 werkdagen op je rekening. Indien je met een Prénatal Giftcard hebt betaald ontvang je een digitale giftcard met het bedrag van je retour als tegoed.
Wat als mijn product defect of beschadigd blijkt te zijn?
Als je iets koopt bij Prénatal, mag je ervan uitgaan dat het in goede staat is en blijft werken binnen de verwachte levensduur van het product bij normaal gebruik. Is een product niet goed, dan doen wij er alles aan om een oplossing te vinden. Gaat het product binnen de zichttermijn 45 dagen stuk? Ga dan met de kassabon terug naar de winkel. Ging het product stuk na de zichttermijn? Bekijk dan onze garantievoorwaarden.
Wat als mijn artikel goedkoper is geworden?
Het kan zijn dat een artikel in de aanbieding komt net nadat jij het gekocht hebt. Ga dan terug naar de desbetreffende winkel en neem je kassabon mee. We kijken dan of we de korting voor je kunnen verrekenen. Als de aankoopdatum op de kassabon meer dan 14 dagen geleden is, is het helaas niet meer mogelijk om de korting te verrekenen.