veelgestelde vragen
bezorgmomenten
Wanneer wordt mijn bestelling thuisbezorgd?
Door de grote vraag aan bestellingen kunnen de levertijden langer zijn dan dat je van ons gewend bent. Bovenaan elke pagina van onze website en tijdens het afrekenen zie je de actuele levertijd wanneer je een bestelling plaatst. Je ontvangt een mail met track&trace code op het moment dat wij je pakket versturen met daarin de verwachte bezorgdag.
Bestel je op een werkdag voor 14.00 uur, dan is je bestelling onder normale omstandigheden de volgende dag in huis. Plaats je in het weekend een bestelling, dan zal deze uiterlijk woensdag bezorgd worden.
Let op: op feestdagen bezorgen wij niet.
Ik mis een deel van mijn bestelling, wat nu?
Het kan zijn dat je bestelling in meerdere pakketten wordt bezorgd en verspreid over verschillende dagen. Er is dan sprake van een deellevering, de rest van je bestelling volgt zo snel mogelijk.
Wat gebeurd er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?
Ben je niet thuis bij de eerste bezorgpoging dan probeert de bezorger je bestelling af te geven bij de buren (alleen met toestemming van de afzender). Lukt dit niet, dan laat de bezorger een kaartje met een ‘niet-thuiscode’ voor je achter. Hierop staat waar je de bestelling kunt ophalen. Deze informatie is ook te vinden via de Track & Trace link of in de PostNL app. Wanneer je bestelling is afgeleverd op een PostNL pickup point dan wordt je bestelling 7 dagen bewaard. Daarna wordt je bestelling terug gestuurd naar Prénatal. Voor bestellingen onder de 39 euro rekenen we 4,95 euro bezorgkosten.
Niet-thuis voorkeur PostNL
PostNL is bezig met het uitrollen van een nieuwe service; de niet-thuis voorkeur. Je kunt als ontvanger een niet-thuis voorkeur bepalen in je PostNL account. Hier is het mogelijk te kiezen tussen drie verschillende voorkeuren: bij de buren, bij een PostNL-punt in de buurt of op een afgesproken plek rond het huis, zoals schuur, tuin of garage. Je bestelling zal dan op de afgesproken plek geleverd worden indien je niet thuis bent tijdens het bezorgmoment. De nieuwe service is nog niet overal beschikbaar, zodra de service voor jou beschikbaar is kun je dit zien in je PostNL account.
Wil je meer informatie over deze nieuwe service van PostNL, lees dan hier meer ›