bestellingen naar België en Duitsland
Kan ik mijn bestelling thuis geleverd krijgen in België en Duitsland?
Ja, de bestellingen naar België en Duitsland worden via DPD verzonden. Tijdens het afrekenen vind je de actuele levertijden. Zodra je bestelling verstuurd is, ontvang je een e-mail met een Track & Trace code. Met deze code en de bijbehorende weblink kun je je bestelling eenvoudig volgen en kun je terug zien wat de dag van levering en tijdvak is. Als je tijdens het afrekenen hebt aangevinkt dat je op de hoogte gehouden wil worden via SMS zal je een SMS ontvangen van DPD met informatie over de levering van je bestelling. Op de dag van levering zal je een tijdvak van een uur ontvangen waarop je bestelling geleverd zal worden.
Ontvang ik ook een track & Trace code?
Je ontvangt via de mail van ons een Track & Trace code. Hiermee kun je het pakket volgen. Het kan zijn dat je meerdere mailtjes van ons ontvangt met verschillende Track & Trace codes. Sommige pakketten worden in meerdere delen verstuurd, waardoor je meerdere pakketten ontvangt.
Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?
Geen probleem! Via de Track & Trace link heb je verschillende mogelijkheden om een wijziging door te geven:
- Je kunt de afleverdatum wijzigen.
- Je kunt een ander afleveradres opgeven.
- Je kunt een DPD pick up point kiezen.
- Je kunt aangeven dat de bezorger het pakket op een veilige plek rondom het huis kan achterlaten.
Wat zijn de verzendkosten voor het leveren naar België en Duitsland?
Voor bestellingen onder de 79 euro naar België en Duitsland rekenen we 7,95 euro bezorgkosten. Bij bestellingen van 79 euro of meer is de bezorging gratis.
Kan ik ruilen of retourneren voor mijn bestellingen die geleverd is in België of Duitsland?
Voordat je je bestelling kunt retourneren, bezoek je onze retourportaal en zoek je jouw bestelling daarin op. Vink de artikelen aan die je wenst te retourneren, geef de retourreden op per artikel en selecteer het aantal dat je wenst te retourneren. Als je alle artikelen hebt doorlopen, bevestig je de retourzending via de knop 'retourzending aanmaken'.
Retourneren via DPD
Als je in onze retourportaal kiest voor het retourneren via DPD, ontvang je per mail een digitaal retourlabel. Breng je pakket naar een DPD servicepunt bij jou in de buurt en laat deze code daar scannen. Let op: er worden kosten in rekening gebracht voor het retoursturen van je bestelling. Tip: Bewaar het verzendbewijs. We streven ernaar je retour binnen 14 dagen te verwerken.
Retourneren via een van onze winkels
Je kunt je artikelen ook altijd gratis retourneren in een van onze winkels. Kies daarvoor in onze retourportaal voor het retourneren in een Prénatal winkel, en ontvang daarna per mail een digitale retourcode. Breng jouw pakket naar de voor jou dichtstbijzijnde Prénatal winkel en laat deze retourcode scannen aan de kassa. Je aankoopbedrag wordt dan nagenoeg altijd nog dezelfde dag naar je teruggestort.
Maak je gebruik van het herroepingsrecht, dan heb je hiervoor 45 dagen de tijd vanaf het moment dat je alle producten uit je bestelling hebt ontvangen. Ook wanneer je gebruik maakt van herroepingsrecht worden de normale kosten voor verzenden van een pakketje in rekening gebracht. Je kunt ervoor kiezen ons hiervan vooraf op de hoogte te brengen, waarna je vanaf dat moment nog eens 45 dagen hebt om het betreffende product terug te sturen. Indien je ons niet vooraf op de hoogte brengt, dien je de producten binnen de eerste termijn van 45 dagen aan ons te retourneren. Bij elke levering ontvang je een retourlabel. Om gebruik te maken van je herroepingsrecht, is het voldoende om alleen gebruik te maken van het retourlabel. Je kunt ook het Europese modelformulier voor herroeping invullen en aangeven dat je gebruik wilt maken van het herroepingsrecht. Je bent echter niet verplicht dit formulier te gebruiken, want ook zonder geldt het herroepingsrecht.
Let er wel op dat de artikelen ongedragen en in originele staat zijn en voorzien van de originele labels en etiketten (voor zover redelijkerwijs mogelijk). Het passen van artikelen is uiteraard toegestaan om te bepalen of je ze wilt houden. Als je verder gaat dan nodig is voor deze beoordeling, zullen we de waardevermindering die daardoor is ontstaan verrekenen met het terug te storten bedrag. Je bent uiteraard alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Artikelen die vanuit gezondheids- en/of hygiënisch oogpunt verzegeld zijn kunnen niet geretourneerd worden wanneer de verzegelde verpakking is geopend. Producten die hieronder vallen zijn onder andere borstkolven, borstcompressen en badkleding.
Je aankoopbedrag zal zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding naar je worden teruggestort. Indien je jouw gehele bestelling retourneert krijg je ook de eventueel betaalde verzendkosten van de heenzending teruggestort. Terugbetaling vindt plaats via dezelfde betaalmethode als waarmee je de bestelling hebt betaald. Prénatal behoudt wel het recht om met terugbetalen te wachten tot het artikel bij ons retour is gekomen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Daarnaast behoudt Prénatal het recht om wanneer het product beschadigd retour komt, hiervoor kosten in rekening te brengen.
Artikelen die in onze webshop zijn aangeschaft kunnen in gratis worden geretourneerd in een van onze winkels. Het omruilen van een webshop artikel in een van onze winkels is helaas niet mogelijk, wel is het mogelijk om je webshop artikel te retourneren in de winkel, het aankoopbedrag wordt dan naar je rekening teruggestort. Daarna kun je direct iets nieuws kopen in de winkel.