Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? 

Bekijk hieronder onze veelgestelde vragen om te zien of jou antwoord hierbij staat. Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact met onze klantenservice op.

Spreek je ons liever persoonlijk?
Bel dan tijdens werkdagen, van 08.30 tot 17.00 uur op telefoonnummer 0900 - 773 628 25 (0900-PRENATAL) (35 ct per gesprek + de gebruikelijke belkosten).

Let op: aangepaste levertijden bij thuisbezorging

In verband met werkzaamheden in ons distributiecentrum zijn de levertijden voor bestelling via onze webshop tijdelijk aangepast. Check onderstaand schema voor de verwachte levertijden. Heb je ervoor gekozen om jouw bestelling op te halen in de winkel? Dan veranderd er niets en kan je de bestelling binnen 8 werkdagen ophalen in de winkel.

Excuses voor het ongemak.

Bestelling geplaatst op Leverdatum bij bestelling tot 14.00 Leverdatum bij bestelling na 14.00
woensdag 11 januari donderdag 12 januari dinsdag 17 januari
donderdag 12 januari dinsdag 17 januari dinsdag 17 januari
vrijdag 13 januari dinsdag 17 januari woensdag 18 januari
zaterdag 14 januari woensdag 18 januari woensdag 18 januari
zondag 15 januari woensdag 18 januari woensdag 18 januari
maandag 16 januari woensdag 18 januari donderdag 19 januari
dinsdag 17 januari donderdag 19 januari donderdag 19 januari
woensdag 18 januari donderdag 19 januari vrijdag 20 januari




Bestellen en betalen

  • Hoe bestel ik in de webshop van Prénatal?

    - Ga naar de webshop van Prénatal en selecteer het product van je keuze door erop te klikken.
    - Klik op de bestel-button om het product in je winkelwagentje te plaatsen. Je kunt rustig verder shoppen.
    - Als je klaar bent om je bestelling te plaatsen, klik je rechtsboven op 'mijn winkelwagen'. Controleer je bestelling op de overzichtspagina en kies voor 'plaats bestelling'. Je komt nu op de pagina waar je je gegevens in kunt vullen.
    - Heb je al een account? Dan kun je inloggen om je gegevens automatisch in te laten vullen. Ook zonder account aan te maken kun je binnen onze webshop bestellen. Vul dan je gegevens in.
    - Je kunt ervoor kiezen om de producten op een ander adres te laten afleveren.
    - Kies vervolgens onder betaalmethodes de manier waarop je wilt betalen.
    - Heb je alles ingevuld? Klik dan op 'plaats bestelling'. Je gaat nu naar een beveiligde omgeving om te betalen en de bestelling af te ronden.
    - Je ontvangt van ons een bevestiging van je bestelling per e-mail.
    - Zodra wij je bestelling hebben ingepakt en verstuurd, krijg je van ons een e-mail met een Track & Trace code en een hyperlink waarmee je de status van je bestelling kunt volgen. Als je deze niet ontvangen hebt, neem dan contact op met onze Klantenservice.

  • Op welke manier kan ik betalen?

    Op de Prénatal website zijn alle getoonde prijzen inclusief BTW. In onze webshop kun je op verschillende manieren veilig betalen: Via iDeal, PayPal of met een Visa of MasterCard. Wanneer je de bestelling betaald via een creditcard, is dit een uitgestelde betaling. Dit betekent dat het bedrag pas van je creditcard wordt afgeschreven wanneer de bestelling daadwerkelijk ontvangen is.

    Bij ons betaal je binnen een beveiligde omgeving. Je herkent deze omgeving aan het gele slotje onder aan de webpagina. Wij vinden jou als klant erg belangrijk, daarom kun je er zeker van zijn dat we je gegevens volledig vertrouwelijk behandelen.

  • Hoe maak ik een eigen account aan?

    Als je een account aan wilt maken klik je bovenaan de website op 'registreer je nu'. Vul hier alle gegevens in m.b.t. je e-mailadres en wachtwoord, persoonlijke gegevens en eventueel aanvullende informatie over jou en je kindje. Met een account kun je tijdens het bestellen gemakkelijk je adresgegevens ophalen zodat je deze niet zelf hoeft in te vullen.

  • Ik wil mijn bestelling annuleren kan dat?

    Zodra je je bestelling hebt geplaatst, wordt deze direct in het systeem opgenomen zodat we deze zo snel mogelijk kunnen verwerken. Hierdoor is het helaas niet mogelijk om je bestelde artikel(en) te annuleren of wijzigen. Je kunt je bestelling ten alle tijden gratis retourneren via een winkel bij jou in de buurt, óf tegen betaling via ons postbusnummer terugsturen naar:

    Prénatal
    Postbusnummer 22103,
    1302 CC Almere

  • Hoe weet ik dat mijn bestelling bij Prénatal goed is aangekomen?

    Nadat je online  besteld en betaald hebt, ontvang je een bevestiging van je bestelling per e-mail. Als je deze niet ontvangen hebt neem dan contact op met onze Klantenservice.

Verzenden en retourneren

  • Wanneer leveren jullie mijn bestelling en hoeveel kost dit?

    Als wij de bestelling hebben goedgekeurd, zullen wij deze zorgvuldig inpakken en naar je opsturen. Heb je op werkdagen voor 14.00 uur besteld? Dan heb je onder normale omstandigheden de bestelling de volgende werkdag in huis. 

    Zodra je bestelling verstuurd is, ontvang je een e-mail met een Track & Trace code. Met deze code en de bijbehorende weblink kun je je bestelling eenvoudig volgen. Voor bestellingen onder de 30 euro rekenen we 4,95 euro bezorgkosten. Boven de 30 euro bezorgen we je bestelling gratis.

    Afhalen in winkel
    Het is mogelijk om je bestelling op te halen in één van onze filialen. Tijdens het afrekenen van je bestelling kun je het gewenste filiaal selecteren, door 'Afhalen in winkel' aan te vinken. Wanneer je hebt aangegeven dat je de bestelling in één van onze filialen wil ophalen dan kan de levertijd onder normale omstandigheden oplopen tot 8 werkdagen, afhankelijk van wanneer het filiaal weer bevoorraad wordt. Je krijgt apart bericht op de dag dat je bestelling naar het filiaal wordt verstuurd. Na twee werkdagen kun je jouw bestelling daar ophalen. Neem hiervoor wel altijd je legitimatie + factuur (mag uitgeprint of op je mobiele telefoon) mee.

  • Kan ik zelf bepalen wanneer mijn bestelling bezorgd wordt?

    Nee, op dit moment kun je helaas niet zelf bepalen wanneer je bestelling bezorgd wordt. Heb je op werkdagen voor 14.00 uur besteld? Dan heb je de bestelling onder normale omstandigheden de volgende werkdag in huis! Je bestelling volg je eenvoudig via een Track & Trace code. Deze ontvang je van ons via e-mail, zodra je bestelling bij ons verstuurd wordt.

    Wanneer je hebt aangegeven dat je de bestelling in één van onze filialen wil ophalen dan kan de levertijd onder normale omstandigheden oplopen tot 8 werkdagen afhankelijk van wanneer het filiaal weer bevoorraad wordt. Je krijgt apart bericht wanneer je bestelling wordt verstuurd naar het filiaal. Na twee werkdagen kan je dan met je legitimatie en factuur je bestelling ophalen.

  • Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

    Ja, je kunt onze producten op een ander adres laten afleveren. Het is ook mogelijk om je bestelling op te halen in één van onze filialen. Tijdens het afrekenen van je bestelling kun je het gewenste filiaal selecteren, door 'Afhalen in winkel' aan te vinken.

  • Hoe kan ik ruilen of terugsturen?

    Het kan gebeuren dat je aankoop niet helemaal is wat je ervan had verwacht, of dat de maat niet goed is. Artikelen die je via onze webshop hebt gekocht, kun je daarom retourneren. Je kan tegen betaling via ons postbusnummer retourneren bij een PostNL postkantoor of gratis in de winkel.

    Maak je gebruik van het herroepingsrecht, dan heb je 14 dagen de tijd om dit aan ons te melden en daarna nog eens 14 dagen om het product terug te sturen. Bij elke levering ontvang je een afleverings- en retourbon. Om gebruik te maken van je herroepingsrecht, is het voldoende om alleen het retourformulier dat je bij je bestelling hebt ontvangen in te vullen en mee terug te sturen.

    Daarnaast kun je het artikel gratis retourneren en/of ruilen in één van onze 59 winkels. Neem bij het terugbrengen van artikelen altijd de factuur en het retourformulier van je bestelling mee.

    Let er wel op dat de artikelen ongedragen en in originele staat zijn en voorzien van de originele labels en etiketten. Het passen van artikelen is uiteraard toegestaan. Wij verzoeken je vriendelijk uit hygiënische overwegingen de volgende artikelen niet te retourneren als je de verzegelde verpakking hebt geopend : borstkolven, borstcompressen en badkleding. Je aankoopbedrag zal zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding naar je worden teruggestort. Terugbetaling vindt plaats via dezelfde betaalmethode als waarmee je de bestelling hebt betaald. Prénatal behoudt wel het recht om met terugbetalen te wachten tot het artikel bij ons retour is gekomen of wanneer is aangetoond dat het artikel daadwerkelijk naar Prénatal verstuurd is. Daarnaast behoudt Prénatal het recht om wanneer het product beschadigd retour komt, hiervoor kosten in rekening te brengen. 

    Je kunt je bestelling terugsturen naar:

    Prénatal
    Postbusnummer 22103
    1302 CC Almere

Vragen en klachten

  • Ik heb een vraag of een klacht. Waar kan ik daarmee terecht?

    Bij onze Klantenservice kun je terecht met al je vragen en ook als je een klacht hebt kun je die bij ons neerleggen. Je kunt daarnaast ook altijd kijken bij onze veelgestelde vragen of je antwoord hier misschien tussen staat. Je kan je vraag of opmerking mailen via het contactformulier. Je e-mail zal binnen 3 werkdagen worden beantwoord. 

    Je kunt ons ook telefonisch bereiken op werkdagen van 08.30-17.00 uur op 0900-77362825 (0900-PRENATAL) (35 ct per gesprek + de gebruikelijke belkosten).

    Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht door Prénatal? Dan kun je dit voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kun je jou klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (www.ec.europa.eu/consumers/odr/)

     

     

     

  • Garantie

    Op onze producten is de wettelijke garantie van toepassing. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten. De actuele garantie verschilt per product en is op het garantiebewijs te vinden.

  • Mijn bestelling is niet compleet binnen gekomen, wat nu?

    Als je bestelling niet compleet geleverd kan worden heeft dit te maken met het feit dat het artikel op dat moment niet op voorraad is. Van het uitverkochte artikel ontvang je zo spoedig mogelijk je geld retour. Mocht je vragen hebben over je bestelling dan kun je via ons contactformulier contact met ons opnemen of tijdens werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur telefonisch met onze Klantenservice op telefoonnummer: 0900-77362825 (0900–PRENATAL) (35 ct per gesprek + de gebruikelijke belkosten) Vermeld dan wel je ordernummer zodat we je zo snel mogelijk van dienst kunnen zijn.

  • Naar welke landen levert de Webshop van Prenatal buiten Nederland om nog meer?

    Op dit moment is het alleen mogelijk om een bestelling te plaatsen als je in Nederland woont en je bestelling laat bezorgen op een adres in Nederland.

  • Kan ik een onderdeel bestellen van een artikel dat 3 jaar oud is?

    Voor het bestellen van een onderdeel zoals bijvoorbeeld een wiel, kap, bodemverhoger etc. verwijzen we je naar een van onze winkels. De winkel kan dan voor jou informeren of het betreffende onderdeel nog verkrijgbaar is en wat de eventuele kosten zijn.

  • Veiligheidswaarschuwing

    Uit onderzoek is gebleken dat het blank houten en wit gelakte houten Prénatal traphekje welke vanaf - maart 2013 tot en met oktober 2016 is verkocht, niet aan de eisen voldoet die wij als Prénatal en de Nederlandse Wetgeving aan traphekjes stellen.

    Alleen wanneer het hekje in de uiterste maximale breedte van 102 cm is gemonteerd (zie afbeelding A), bestaat de kans dat een klein kindje het lichaam tussen de middelste spijlen wurmt en met het hoofdje blijft steken. Er is dan kans op verstikkingsgevaar. Er zijn geen ongelukken gebeurd, maar wij roepen de hekjes in die maximale breedte gemonteerd uit voorzorg terug. 

    Lees het volledige bericht hier.

  • Verstrekking van contactgegevens

    Prénatal verstrekt op geen enkele wijze data of contactgegevens aan ABN AMRO voor het gebruik van hun commerciële doeleinden

     

Cadeaukaarten en Blije Doos

  • Verkoopt Prénatal ook cadeaukaarten?

    Prénatal verkoopt in ieder filiaal cadeaukaarten of via formules: PostNL postkantoren, Primera, Albert Heijn, Plus en Jumbo supermarkten, Tabaronde, Vivant, Techador, MultiShop, Tabak & Gifts en bij de Texaco tankstations. Daarnaast kan je de Prénatal cadeaukaart online bestellen bij: www.giftcards.nl, www.geschenkbezorgen.nl,  www.primera.nl, www.opladen.nl en www.cadeaukaart.nl. Je kunt dan zelf bepalen welk bedrag je cadeau geeft, met een maximum van €150,-. Helaas is het tot op heden niet mogelijk om de cadeaukaart online aan te schaffen of in te leveren.

  • Kan ik ook met mijn cadeaukaart betalen bij de webshop?

    Helaas kun je op dit moment nog niet met je Giftcard in de webshop betalen.
  • Ik heb nog geen uitnodiging ontvangen voor het ophalen van de Blije Doos. Wat moet ik doen?

    In de 5e maand van je zwangerschap ontvang je de uitnodiging voor het ophalen van de blije doos.

    Voordat je de doos gaat ophalen kun je beter even het filiaal bellen om te kijken of ze op voorraad zijn.

    Bij verdere vragen over de Blije Doos kun je op werkdagen van 09.00-12.00 uur contact opnemen via 0900-2023222 (35 ct per gesprek + de gebruikelijke belkosten)

VVV bonnen en Iris Cheques in de Prénatal winkels

  • Kan ik ook betalen met VVV-bon of Iris Cheque

    Als gevolg van contract beëindiging met VVV kunnen wij per 1 juli 2016 helaas geen VVV bonnen of Iris cheques meer aannemen als betaalmiddel in onze winkels. Excuses hiervoor. Wij willen je vriendelijk verzoeken een ander betaalmiddel te gebruiken. Bedankt voor je begrip!